Eens was er Coca Beer, een uniek product. Een laag alcoholisch bier, gebrouwen met cocabladeren. Verfrissend bier met een kick. Coca Beer was echter gepositioneerd in een overvolle hoek van de markt, waar veel bieren en drankenmerken strijden om aandacht. Hierdoor viel het niet genoeg op en belandde het in een prijsvechtersmarkt. Dat wil je niet. En zo kwamen we in gesprek met de founders van Coca Beer.
strategische sessie
Via ons netwerk werd Joah Santos ingevlogen. Joah Santos is een grote naam in de neuromarketing binnen de FMCG-branche. Een week lang hebben we ons opgesloten met een team van marketeers, brouwers, verkopers en receptontwikkelaars. We analyseerden het huidige product, bepaalden de markt, en onderzochten wat het product uniek maakt. We stelden vast wat de mogelijkheden en kansen waren en bepaalden de juiste storytelling en doelgroep. Hieruit volgden een nieuwe naam, verpakking, marktbenadering en locaties.
Naam
De naam Coca Beer moest spannender en losgekoppeld worden van de narcos associaties. De knipoog naar het unieke ingrediënt ‘Coca’ moest echter behouden blijven, dit is namelijk een krachtig USP. Na intensief overleg werd de nieuwe naam: ‘PABLO’. Internationaal perfect, kort en (daad)krachtig, met een subtiele verwijzing naar een bekende historie…
LOGO & HUISSTIJL
… van een Pablo, die een privécollectie met nijlpaarden bezat. Dit alles te samen en de combinatie met de functie van cocabladeren gaf ons voldoende inspiratie voor het creëren van een verhaal en een bijpassende uitstraling.
De boodschap
“Beer with a kick”. Dit is hoe het merk geladen zal worden, niet meer, niet minder.
Ijkpersoon & Marktbenadering
We richten ons allereerst op een avontuurlijke doelgroep. De typische ijkpersoon voor Pablo is de hedonist. Hij die avonturen verkiest boven spullen, vastgelegd met tattoos en een jeugdige mindset. Onze missie is om het merk te laden bij de juiste doelgroep op de juiste locaties in het eerste jaar #Don’tGrowUp.
Pos-materiaal
We ontwikkelen continue POS-materiaal passend bij de markt en doelgroep. Van brand presentations tot visitekaartjes, viltjes, flyers en zelfs een Pablo game. Passend bij de kansen en de deuren die opengaan, zorgen we voor materialen op maat.
FOTOGRAFIE / VIDEOGRAFIE
De fotografie en videografie van Pablo sluiten perfect aan op de unieke uitstraling van het merk. Elk beeld is zorgvuldig geselecteerd om de juiste personen, kleuren en locaties weer te geven, waardoor de merkidentiteit helder en krachtig overkomt. De beelden brengen de typische Pablo-sfeer tot leven, waarbij authenticiteit en herkenning centraal staan. Deze visuele content trekt niet alleen de aandacht, maar versterkt ook de emotionele band met de doelgroep.
Social content
De social media van Pablo zijn zo ontworpen dat het merk op een consistente manier naar voren komt. Elke post weerspiegelt de kern van het merk, met een opvallende en herkenbare stijl. De gekozen kleuren, lettertypes en beelden vormen samen een harmonieus geheel dat de aandacht van het publiek vasthoudt. We zorgen voor een goede balans in de content, die niet alleen inspireert maar ook interactie uitlokt en de betrokkenheid vergroot. Zo wordt de merkbeleving op alle sociale kanalen versterkt, wat helpt om Pablo verder te laten groeien en impact te maken.
Webdesign
We werken aan een compleet nieuwe website voor Pablo, passend bij een premium brand. Hou deze in de gaten!