Hoe gebruik je hashtags op Instagram? Vraag jij jezelf dat wel eens af? Drink dan met ons mee van de #NoFilter cocktail! Als je wilt dat je meer volgers op Instagram krijgt en je content gevonden wordt tenminste..
Hashtags zijn een fantastische manier om nieuwe potentiële gasten te bereiken op Instagram en zo meer volgers op Instagram te krijgen. Maar hoe gebruik je deze Instagram hashtags? En welke hashtags kun je het beste gebruiken? Hoeveel hashtags moet je gebruiken en waar zet je ze? Met de ingrediënten van de #NoFilter cocktail, helpen wij je een stukje op weg.
• 40 ml | Beeldmateriaal |
• 30 ml | Hashtag |
• 20 ml | Content Copy |
• Ter garnering | No Filter |
• 1 blokje | Inspiratie |
Neem een shaker en doe daar het blokje inspiratie in.
Voeg de 40 ml beeldmateriaal en 20 ml content copy bij het blokje inspiratie.
Shake voor 10 seconden.
Voeg vervolgens de 30 ml hashtag toe.
Shake nogmaals 5 seconden, of voeg nog een blokje inspiratie toe wanneer de cocktailshaker nog niet ‘cool’ genoeg aanvoelt.
Schenk de cocktail in een Instagram-glas.
Garneer af met de No Filter en eventueel een rietje.
Eigenlijk kun je Instagram hashtags ook wel zien als Instagram SEO. Door de hashtags wordt je content beter vindbaar op Instagram. Aangezien Instagram alleen de mogelijkheid geeft om te zoeken op personen, plaatsen en hashtags, is het handig om hashtags in ieder geval te gebruiken. Het is de enige manier waarop je organisch meer mensen kunt bereiken op Instagram. Het grootste voordeel van hashtags is dus dat je content beter vindbaar is voor potentiële gasten die jouw restaurant nog niet volgen. Om meer volgers op Instagram te krijgen, moet je regelmatig de #NoFilter cocktail drinken!
Het meest gebruikelijke is om de hashtags te verstoppen in de copy van je Instagram bericht. Hoe je dat doet? Je verzint een leuke tekst die bij jouw foto of video past, en daar zet je de hashtags onder. Pas op dat je niet te veel hashtags onder aan het bericht plaatst. De limiet is 30, maar uit recent onderzoek is gebleken dat het optimale aantal tussen de 5 en 15 hashtags ligt.
In principe kan je elk woord gebruiken maar goede hashtags zijn worden waar jouw favoriete gast op zoekt. Ze zijn relevant voor jouw doelgroep, dus Instagram hashtags die voor mij interessant zijn, hoeven dat niet voor jou te zijn. En hoe zit dat dan met het overnemen van hele populaire hashtags? Ik snap dat de verleiding natuurlijk erg groot is, maar vraag je wel af; Hoe groot is de kans dan dat jouw post bovenaan de zoekresultaten wordt getoond? En hoe relevant is het voor de content die je deelt? Is het relevant voor jouw favoriete gast?
Aan de ene kant wil je natuurlijk zoveel mogelijk mensen bereiken, maar aan de andere kant wil je wel de juiste mensen bereiken. Relevantie is dus belangrijker dan populariteit. Bovendien worden populaire hashtags zoveel gebruikt dat jouw content al snel verdwijnt in de grote massa. Met een specifiekere niche hashtag heb je meer kans dat je post opvalt en dat je meer interactie krijgt doordat deze bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Dus met jouw eigen hashtags heb je wellicht een kleiner bereik, maar je bereikt wel jouw ideale gasten!
Mijn tip voor jou; Gebruik een mix van populaire hashtags die maximaal 500.000 keer en specifieke hashtags die minder dan 10.000 keer gebruikt worden.
Voorbeelden van populaire hashtags
Voorbeelden van niche hashtags
Toch liever een keertje samen een cocktailtje drinken? Wij kijken graag met je mee!